måndag 15 april 2019

3172/ Fördelen med sociala medier var att man fann att folkviljan inte var fullt så trevlig som man tidigare trott.

3173/ - Klimatångest? Det är väl något nytt njutningsmedel för överklassen?

3174/ - Jag tror inte att Förintelsen idag är ett fullt så bra argument som många tror.
           - Nä, jag tycker allt det där med Förintelsen är så jävla tråkigt!
           - Tråkigt, men viktigt.
           - Äh! Det är ju hundra år sen. Om jag nödvändigt ska oja mig över något, vill jag helst ha nå nyare!

3175/ - Den som förbjuder tiggeri idag, kommer inte att ångra sig imorgon. Han kommer inte ens att skämmas.
          - Vad kommer han att göra då?
          - Han kommer att fundera på att införa flera förbud. Det finns, till exempel, en del ord som en del inte tycker om. Om man helt enkelt skulle ta och förbjuda alla dessa ord?
          - Vilken påhittig jävel!
          - Djävlar är kända för att vara påhittiga. Du får tänka på, att dom var ju vana vid att bekämpa Gud, med alla hans änglaskaror, och hela hans tillgång till hur många vapen som helst!
           - Fast för mig är hela den där religiösa biten bara absurd!
           - Det är inget fel på att vara absurd. "Absurdisera mera!" som man sa på det glada femtiotalet.
           - Glatt och glatt?
           - Tänk alla glädjekalkyler om framtiden man hade då! Och om nån sa "dystopi" smällde man bara till han.
           - Det var tider det.
           - Det brukar tider vara,

3176/  BE OM URSÄKT

     När ska Gud be om ursäkt för syndafloden?
     När ska Naturen be om ursäkt för inlandsisen?
     När ska Människan be om ursäkt för bilismen?
     När ska Sverige be om ursäkt för Åsa-Nisse?
     När ska du själv be om ursäkt för din existens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar