tisdag 9 april 2019

3144/ Det gäller att hålla ångesten uppe.

3145/ Men nationalismen godtas glatt när det gäller att få "OSS" att skämmas retroaktivt.
     Typiskt exempel: "VI svenskar har, minsann, också varit slavhandlare!"

3146/ Att vara för tiggeri är numera att vara GOD. De Goda Krafterna vill gärna ha kvar tiggeriet. Det vill inte jag. Fast jag är förstås inte medlem i De Goda Krafterna. Jag har aldrig varit någon god föreningsmänniska.

3147/ "Fast fördelen med nationalstaten är väl förstås att den faktiskt finns?"

3148/ Kom ihåg: Om en hund anfaller dig är det alltid ditt fel! Att en hundägare inte skulle kunna sköta sin egen hund är en tanke som en hundägare inte ens kan tänka. Och alltså måste det alltid vara ditt fel om hundägarens hund anfaller dig. Sen spelar det ingen roll om, ja, inget spelar egentligen någon roll.

3149/ "Döds-skjutningarna" struntar jag i. Det är den "normala" vardagsbrottsligheten som oroar mig.

3150/ Vad kan du göra åt klimat-hotet? Svår fråga. Det dummaste du kan göra är i alla fall att sura och surra. Det klokaste du kan göra är nog att vara gladlynt.
     Ibland är att strunta i något det vettigaste du kan göra åt något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar