måndag 8 april 2019

3134/ Den infantila åsikten: Barn är klokare än vuxna. Fast det finns förstås en ännu värre: Att djur förstår precis allt man säger.

3135/ En agnostiker vet inte så noga, och det vet han helt rätt i.

3136/ Att alltid ha Nära & Kära i närheten är inte alltid ett kärt besvär.

3137/  - Det klokaste du kan göra för klimatet är att dö!
           - Det är lätt att säga för dig som är så gammal!
           - Man är aldrig för gammal för att dö!

3138/ Inte röda dagar, men döda dagar, då man egentligen bara dräller omkring. Det är bra dagar, det är då man verkligen får något gjort. Att drälla är att leva, utan att ens märka det, då blir man som mest avspänd.

3139/ "Fast om man inte är i Sverige, är det väl ändå ganska svårt att begå brott i Sverige?"

3140/ Man kan välja mellan igår, idag och imorgon. Så varför envisas med att leva just i nuet? På mig gör det ett litet fantasilöst intryck.

3141/ Eftersom jag ännu inte förstår min egen kultur, känner jag mig inte redo för att möta andras kultur. Det skulle nog bara bli slams, det är aldrig bra att blanda, säger dom.

3142/ Sanningen är viktigare än åsikten. Men ändå är det alltid åsikten som vinner. Visst är det lustigt.

3143/ "Det var bättre förr. Då atombomben var det enda man behövde oroa sig för. Och fördelen med att oroa sig för atombomben, var att ingen egentligen oroade sig för han, annat än i ord.
     Undrar om den här nya, Klimat-Kisen heter han visst, kommer att gå samma väg? Man kan alltid hoppas, för att förbjuda folk att hoppas skulle nog bli väldigt dyrt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar