torsdag 4 april 2019

3121/ En gräns som ständigt är öppen är ingen gräns.

3122/ EN GOD MÄNNISKA ÄTER GRÄS.
     "Man vill ju int gärna ta grönsaken ur mun på veggarna. Och är det int lika bra låta korna behålla betet? Jag menar, korna har ju hur många magar som helst? Och vi har ju bara en mage, om ens det, och det är inte mycket att komma med, jämfört med korna! Men det lär vara godare äta gräs, än att äta kött. Säger dom. Om man bortser från smaken.  Men smaken är väl mest en vanesak. För ju mer gräs du äter, desto godare blir du, och desto godare blir gräset. Säger dom. Men jag har ändå inte bestämt mig. Man vill ju ogärna rycka gräset ur munnen på kon, även om det är för hans eget bästa. Så jag får se hur jag gör med hela den där matbiten. Det finns ju massor att bita tag i, just när det gäller äta och mat, att det gör!"

3123/ Sådär femtio år sen pjäsen NORRBOTTEN. Och idag då? Jo. Det som då ansågs vara FOLKET är väl snarast dagens Trump-väljare. FOLKET flytt gärna, i alla fall politiskt.

3124/ Att vara en minoritet är vårt minsta argument.

3125/ Rätten att fritt få traska in i andra länder är faktiskt ingen rätt. "Invasion!" sa man förr, innan man kom på att "fy!" var det rätta ordet.

3126/ Det enda som Alla verkligen kan göra, är väl att dö, men det är å andra sidan Alla bra på, så det jämnar väl ut sig för Alla i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar