tisdag 26 mars 2019

3061/ "Jag ska lägga mig klockan tidigt!"

3062/ Har aldrig riktigt förstått mig på såna som nödvändigt "vill gå upp i något större"? Jag har nog alltid varit mera för compact living.

3063/ Min religion förbjuder mig att använda cykelhjälm. Men det är också det enda min religion förbjuder. Det är nämligen en extremt tolerant religion. Tolerant till tusen. Men just att använda cykelhjälm strider mot ett heligt bud i min heliga skrift. Och heliga skrifter är inte att leka med. Och heliga bud är inte mycket bättre. Och att min heliga skrift bara finns i ett enda exemplar, visar väl hur helig den är? Nja, exemplar och exemplar? Min heliga skrift finns egentligen mest bara som ett eventuellt framtida projekt. Och man behöver inte utföra alla projekt man har i huvudet. Man är väl ingen extremist, heller. Ännu har jag inte heller bestämt vilket straffet ska bli för att offentligt bära cykelhjälm. Men jag lutar åt dödsstraff. Eller något åt det hållet. En religion som inte tar till hårdhandskarna har svårt att bli tagen på allvar. Alla dom andra religionerna brukar bita ifrån så det känns.  Så det är nog lika bra att safta på. En hård religion bör ha hårda bud. Och hårda straff mot den jävel som vågar bryta mot det minsta lilla bud. Men jag har gott om tid. Än så länge finns det religioner så det räcker åt alla. Men det är klart. Om befolkningsexplosionen slår till på allvar kan det nog bli knapert med helighet på sina håll, inte minst i u-länderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar