torsdag 14 mars 2019

3009/ Förbanna inte mörkret! Låt mörkret vara i fred! Låt bli lysknappen! Möt mörkret med öppna ögon!

3010/ - Jag har alltid haft svårt att tro på religioner jag inte tror på.
           - Det handlar inte om att tro på, det handlar om att TRO!

3011/ Ett finare ord för splittring är mångfald, och ett fulare ord för mångfald är splittring.
     (Observera att åsikter man ogillar aldrig anses ingå i mångfalden!)

3012/ Personligen är jag inte så förtjust i HU-SÅ-HEMSKT-böcker. Även om jag vet att det är väldigt populärt med incest, rasism, misshandel, övergrepp, seriemördare, styckningar, alkoholism, narkomani, självskadeaktiviteter, drägel, HBTQOSV. Jag nöjer mig med vardagens enkla nöjen.

3013/ För att hålla hjärnan igång brukar jag i förväg i huvudet räkna ut kostnaden innan jag kommer till kassan, så jag sen ska slippa stå där som en idiot. Men eftersom jag för det mesta brukar räkna fel,  brukar jag ändå stå där som en idiot. Nå, men i alla fall en idiot som försökt göra något åt saken.

3014/ Vilka tider! Då man känner sig tvungen att stödrösta på socialdemokraterna!

3015/ Alla artister som knarkar eller super ihjäl sig? Måste man vara korkad för att bli artist? Eller blir man korkad av att vara artist? Eller är artister bara banala copycats: "Alla dom andra tjugosjuåringarna är döda! Då ska fan-i-mig inte jag vara sämre!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar