torsdag 21 mars 2019

3031/ Förbjud cykelhjälm! Låt inte fulheten få härja fritt på gator och torg!

3032/ Den enkla frågan: "Varför gör VI inte mer?"
     Har ett ännu enklare svar: "Därför att VI inte finns."

3033/ Ung Vänster ansåg sig "utvidga tryckfriheten" genom att sabotera andras tryckfrihet. Och blev därmed svenska mästare i nyspråk. Men även i alternativa resonemang: "Eftersom vi har rätt har vi alltid rätt att störa andras rätt!"

3034/ På dödsbädden ångrade han att han ägnat så mycket tråkig tid åt familjen. Och ångrade all den tid han slösat bort på att vara ute i den enfaldiga naturen! Nu, när det var för sent, insåg han äntligen att det egentligen bara var på arbetsplatsen som han verkligen hade levt.

3035/ Man kan inte förbjuda fattigdomen, men man kan låta bli att importera den.

3036/ Nä. Jag var aldrig sjöscout. Jag tålde inte sjön. Och scouter tålde jag ännu sämre.

3037/ Hon sa aldrig ett enda ont ord om någon, hellre ljög hon.

3038/ - Om du har rätt att tysta mig, har jag rätt att tysta dig!
          - Nejnej! Det är stor skillnad! Jag är nämligen GOD!
          - Jaså du är god du? Men eftersom jag inte är kannibal struntar jag helt i din eventuella godhet.

3039/ Hörde på radion om en transperson som opererat bort brösten. "O så naturligt!" skulle man naturligtvis tycka. Men jag tyckte: "En frisk kvinna som utan vettig anledning opererar bort sina bröst är inte riktigt frisk!"
     Att tycka fel är inte roligt. Men tyvärr händer det allt oftare. Måste vara åldern. Det är inte lätt att hänga med, när man inte har någon som helst lust att hänga med: "Man är väl ingen släpvagn heller!"

3040/ Så länge u-länder tror att det fortfarande är Dom Andra som är skurkarna kommer u-länderna aldrig att bli bättre. Först när u-länderna inser att: "Ojdå! Idag är det visst vi, och våra dåliga ledare, som är skurkarna!" kommer något att kunna börja bli bättre.
     Den som nöjer sig med att älta gårdagen går mot en dålig morgondag.
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar