fredag 6 november 2015

1882/ Att anklaga andra för att sakna empati är det vanligaste, men kanske inte klokaste, sättet att demonstrera sin egen empati.


1883/ Om det bara fanns djur & natur här på jorden? Skulle jordelivet vara totalt meningslöst. Om det så kryllade & myllrade till tusen.


1884/ Radioröst: "14 000 i månaden och det kan man ju inte leva på!"
     - Inte visste jag att jag var död! Sånt kan vara bra veta! Man får aldrig nån information nuförtiden!"
     Och: Garantipensionen är hälften av 14 000: "Rysligt så många döda det är i tidningen idag!"


1885/ - Jag anser att dina politiska åsikter är dåliga!
          - Säger du det.
          - Och jag anser att dina religiösa åsikter är minst lika dåliga!
          - Så får man inte säga.
          - Varför inte?
          - Det sa dom inte. Men jag tror att det beror på att mina religiösa åsikter är så otroligt fina att det kommer du aldrig att fatta.
          - Då har vi samma åsikt där.


1886/ Religionen är ett reservat. Ett reservat där ingen tänker, men många tror. Ett reservat där upprörda folkmassor ursinnigt protesterar mot bilder dom aldrig sett.
     Enfaldiga folkmassor är ingen bra reklam för islam. Det behövs ingen "islamofobi", det där sköter muslimerna själva så bra. "Ja, lått dom!" som man sa i Norrbotten, och om du inte tror mig kan du ju läsa Koranen. Det är visserligen inget nöje, men vill man bli islamofob får man inte ligga på latsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar