torsdag 26 oktober 2023

 6941/

Tiden gick så fort att Han blev pensionär på kuppen.

"Å va gör du nuförtiden?" frågade En Som Brukade Fråga.

"Nuförtiden njuter jag mitt opium!" svarade Han.

"Opium? Du menar väl otium?" påpekade En Som Brukade Påpeka.

"Ja, det får heta vad det vill, bara det smakar gott!" sa Han tryggt.


6942/

"Vi kan inte bara sitta här och snacka!" sa Man på 70-talet.

Men det kunde Man.

Och det gjorde Man.

Och plötsligt var det 80-tal.


6943/

Sverige svek invandrarna när Sverige släppte in invandrarna i Sverige.


6944/

"Jag står på transpersonernas sida!" sa Han, och kände sig modig till tusen.

"Gör du? Hur gör du då?" frågade en som lät lite tveksam.

"Jag fnyser åt dom!" svarade Han och kände sig ännu modigare.


6945/

När man var barn nöjde man sig med att registrera.

Men man drog inga slutsatser.

Och man formulerade sällan.

Det tar tid att tänka, och att registrera, och att dra slutsatser, och att formulera.

Och när man väl var klar med rubbet var barndomen redan slut.


6946/

Att alltid tala väl om islam, men aldrig läsa Koranen, är en förvånansvärt vanlig kombination.


6947/

Det var nog inget för mig. Jag hade inte den rätta respekten för POESIN. Eller ens för LITTERATUREN. Och jag respekterade absolut inte FÖRFATTARNA. Och dessutom såg jag stavningen bibliotikarie i deras tidskrift. Någonstans måste man dra gränsen för sitt litterära umgänge.


6948/

"Att ge sig upp på taket bör göras med största försiktighet och bara så länge man känner sig trygg med det." (UNT 9/8 -2023) Tur i oturen att det finns goda råd. Annars skulle folk springa omkring på tak och dylikt hej vilt .Och det skulle kunna leda till de mest fasansfulla situationer. Goda råd är dyra. Men väl värda sitt pris, när de dessutom äro alldeles gratis och allt.


6949/

KORT-KORT: Han var en sån där som gärna ville gifta sig. Men Hon ville inte alls. Så då fick det väl vara då, kom Han på..


6950/

Hon var både begåvad och knäpp. Och ofta samtidigt. Det var sånt där som gjorde att Man inte riktigt visste var Man hade Henne. Man blev som osäker. Man lämnade Henne i fred .Och Hon trivdes till tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar