tisdag 21 september 2021

 5121/

Hon trodde att hennes doktorsavhandling skulle skriva sig själv. Men det gjorde den inte. Och hon vart som besviken på sin avhandling.


5122/

"Man kan inte ändra sig hur mycket som helst. Man ska inte begå självmord i onödan."


5123/

"Jag är rätt dålig på matlagning. Men jag håller mig i alla fall vid liv. Någotsånär. Det är rätt sällan jag dör av hunger."


5124/

"Det är sällan man har anledning att säga TJOHO nuförtiden. Det är sånt man kan sakna."


5125/

Klokt nog har jag aldrig intresserat mig för Afghanistan. Varken för eller mot. Fast fördelarna med talibanerna är förstås att dom försvårar  islamofjäskeriet.


5126/

- Jag har hört att man får mängdrabatt  om man mördar väldigt många?

- Helt rätt. Jag anser att mängdrabatt bör gälla alla, helt oberoende av kön, sexuell läggning, ras, djurinnehav. eller andra likvärdiga fritidsintressen.


5127/

Behöver ständigt upprepas / Vad menas med ständigt / Jag tror att turister är intressantare än urbefolkningar / Och den populära turist-rasismen /  Rasismen mot turister/ Som ses som ett lägre stående folk / Icke tycka om turist / Tycka turist trist / Jämfört med vilket folkslag då.


5128/

Piaf + Boxarn =  Osant! Historien hade snart dött ut av sig själv. Om inte Boxarn gått och dött. Fast på flyget. Då blev historien tyvärr odödlig.


5129/

Klart man tänkt, gjort, sagt och skrivit en massa dumheter / Något har man väl i alla fall hunnit med här i livet / Men det betyder inte att jag tänker klä mig i säck och aska / Jag tycker helt enkelt inte att det är särskilt klädsamt.


5130/

Hon dog av rökning / Men han dog av mat / Det enda dom hade gemensamt var hunden/ Och alkoholen / Det är trevligt att ha något gemensamt / Men hundar har tyvärr kortare livslängd än alkohol / Och det var lättare handla på Systemet än att försöka inskola en ny hund / Som ändå inte ville lyda / Det var tragiskt / Eller i varje fall sorgligt / Dom tävlade om vem som skulle dö först / Det var spännande värre där ett tag / Hunden vann med en noslängd / Många ansåg att det var orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar