onsdag 29 april 2020

3501/
     Det var på den tiden man talade om "den väpnade kampen".
     Som naturligtvis inte var en stridshäst, utan en blodig men nödvändig revolution.
     Först behövde man bara vinna "den väpnade kampen".
     Men sen!
     Sen skulle alla bli lyckliga.
     Svårare än så var det egentligen inte.
     Inte då.
     Men idag undrar man, undrar jag: Var man egentligen inte lika knäpp som  Knutby-borna som  senare trodde Jesus var på ingång?

3502/
     Att våga vara verkligt otrevlig är ibland det snällaste man kan vara på sikt.

3503/
     Sverige har bestämt att abortfrågan inte alls är någon svår fråga, men tyvärr finns det länder som fortfarande vägrar att lyda.

3504/
     I Finland dör det fler folk i bastun än i cykelolyckor.
     Jag fick för mig att det där var en intressant notis.
     Men, skulle man inte kunna tänka sig att ha cykelhjälm även i bastun?

3505/
     - Eftersom jag är extremist vägrar jag att be om ursäkt för vad svenskarna gjorde förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar