fredag 10 april 2020

3395/
     Minoriteter vill sällan släppa sina fördomar, och kusligt nog gäller detta även majoriteter.

3396/
     "Colorism" ja? Big Bills "Black Brown and White" var kanske inte så tokig?
     Jag tror att "svart" är ett dåligt paraplybegrepp, även om förstås många paraplyer är svarta.
     Men alla svarta har inte vett att vara verkligt svarta, och black-face åt alla är inte längre någon  gångbar lösning.
    Vilken är då lösningen? Inte vet jag, men vad tror jag? Tja? Varför inte strunta i all rasuppdelning och rasindelning?
     Då ryker visserligen alla "urbefolkningar" på kuppen, och det är förstås inte alla som vill ryka.
    Å andra sidan: Varför inte? Vilka är fördelarna? Vilka är nackdelarna? Redovisa dina åsikter på minst en sida med egna ord!
     Saknar du egna ord? Då får du antingen använda andras ord, eller tillkalla hjälp genom att trycka på den gula knappen. OBS! Rör inte den röda knappen! Den är väldigt känslig och får bara användas när situationen blivit så akut att den är på väg att urarta till anarki eller kaos eller liknande!
     Lycka till! Tillåtna hjälpmedel: Räknesticka, karta, och kompass för eget bruk.

3397/
     Läsning: Man behöver inte alls kunna "identifiera" sig. Men man måste i alla fall kunna intressera sig.
     Exempel: Proust-personerna : Snobbiga, tråkiga och tillgjorda. Vem bryr sig?
    Men också tvärtom-personer: Missbrukare, misshandlare, folk i fängelser. Struntar jag också i.
    Man väljer. Och man väljer bort. Men är inte just att välja, och att välja bort, själva livets kärna?
    Det är klart att det inte är! Går du på det där är du dum, och då väljer jag bort även dig.

3398/
     - Jag blir så jävla förbannad på alla judar som sitter och tigger utanför ICA!
     - Judar?Men det där är väl inga judar?
     - Det skiter jag i! Vem jag vill bli förbannad på bestämmer jag!

3399/
     Så mycket som sägs. Och som inte stämmer. Nu till exempel: Att gårdagens tidning skulle vara värdelös.
     Gäller bara om man är hysteriskt intresserad av att allt ska vara NYTT. Men då är även dagens tidning värdelös, eftersom den trycktes igår.
    Men det mest lärorika med att läsa gårdagens tidning är att man nu kan kontrollera alla spådomar. En dagstidning består som bekant till 33 % av spådomar. Om politik, och sport, och hullygully.  Men NU efteråt vet man vem som spådde bäst. NU vet man vem som fick rätt. NU har man facit. NU vet man vem man i framtiden kan lita på.
    Eftersläntrarna är efterkloka, vilket är en egenskap som uppskattas på dagens arbetsmarknad, men ingen med vettet i behåll vill anställa en nyhetsfanatiker.

3400/
     Obotliga stalinister kan, lika lite som obotliga snällister, ändra åsikt.
     Då skulle rubbet raseras, och det är inte roligt att få sitt rubb raserat, och tänk allt efterarbete man skulle få med att röja upp i rasmassorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar