tisdag 28 april 2020

3496/
     "Man ska no int hållpå bängla me uran i onödan?"

3497/
     Häxprocesserna:
     Man lyssnade på barnen.
     Men det skulle man inte ha gjort.
     När ska barnen be om ursäkt?

3498/
     Att tycka synd om sig själv är visserligen en trevlig hobby.
     Men än så länge tyckte han synd om sig själv bara på halvtid.
     Men han hoppades få fast tjänst senare.

3499/
     - Fast förr hade jag det hårt. Jag trodde inte på FOLKET. Jag trodde inte på ARBETAR-KLASSE. Och ibland trodde jag inte ens på mig själv.
      Det var hårt. Fast det var förr det. Nu tror jag på alltet.

3500/
     Vad har dåliga däckare och dåliga historiska romaner gemensamt?
     Bortsett då förstås från själva dåligheten?
     Jo: Den där härliga hu-så-hemskt-känslan som läsarna så gärna vill få förtjust förfasa sig över.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar