måndag 20 april 2020

3451/
     "Men nu börjar jag bli riktigt orolig! Vad händer då om världen INTE går under!?"

3452/
     - Vuxna som har barn som idoler är inte vuxna!
     - Vad är det för fel på Shirley Temple?
     - Jag hatar barnstjärnor!
     - Men nog var väl ändå Shirley sötare, och sjöng bättre, än Greta?
     - Greta Garbo sjöng aldrig, och inte var hon någon barnstjärna heller!
     - Men nog var hon väl ganska söt ändå när hon var ung?

3453/
     Att man angrips av elaka och korkade anses bevisa att man själv är god och klok.
     Jaja. Går man på det där, ska man nog gå försiktigt.

3454/
     - Ett splittrat samhälle!
     - Visst, men den som tror att samhället är splittrat i De Goda och De Onda är dum. Då har man helt missat grundkursen i splittring.

3455/
     - Så länge man skäms för saker man sagt har man i alla fall en sammanhållen identitet!
     - Ska det va nå ha?

3456/
     Är det verkligen roligare att ha tråkigt tillsammans med andra? Är det inte så att tråkigheten trivs bäst i enrum?

3457/
     Händer ibland att jag tänker: "Nåmen, nästa gång jag gör det här är jag i alla fall död!"
     Och ibland är det en trösterik tanke.
     Jag har framtidstro till tusen.
     Men inte längre än så.

3458/
     Att läsa böcker är en sak, att beundra författare är en helt annan sak.
     Och en tredje sak är att veta vilken sak som är bäst.

3459/
     Sverige går bra att använda både som förebild, och som avskräckande exempel.
     Det måste väl betyda att Sverige är ett bra land, för vad skulle det annars betyda?

3460/
     Det var en mycket lustig leksak. Men tyvärr fann det en övre gräns. Var man över 70 fick man inte köpa den. Och dom var stenhårda. Men jag ljög och sa att jag var 69.
     "69? Det säger ju alla!" fnös dom.
     Men jag fick köpa leksaken ändå, när jag lovade att ge bort den till en närbesläktad femåring.
     Men det är förstås bra att det finns regler även för leksaker.
     Annars skulle samhället urarta till slams.
     Och ett sånt samhälle vill inte jag leva i.
     Fast det kan man förstås inte vara säker på innan man provat.

3461/
     Klimatmålen kommer inte att uppnås, och världen kommer inte att gå under, och vad kommer då att hända?
     Ingenting särskilt gissar jag, och min gissning är minst lika bra som gissningar brukar vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar