torsdag 16 april 2020

3421/
     Islam stannade i växten. Han blev visserligen stor. Men han blev aldrig vuxen.

3422/
     "Utur barns och dårars mun skall du höra sanningen!"
    Och tänk om det då kom en dåre, som samtidigt var ett barn? Då skulle det bli sanning till tusen!

3423/
     - Visste du att det tar tjugofem år för att bryta ner ett tuggummi i naturen?
     - Det är väl inget, en människa kan brytas ner på nolltid!

3424/
     - Men det finns förstås sånt man efteråt måste betala ett pris för.
     - Men eftersom priset för det mesta bara är pengar är det inget att bry sig om.

3425/
     Det dumt knipsluga: "Det kunde lika gärna ha varit du!"
är på sin höjd värt ett lika dumt svar: "Jo men då hade det inte varit jag!"

3426/
     - Är man pessimist eller realist om ser Sverige som ett kluvet land utan framtidstro?
     - Man kan alltid hoppas.

3427/
     Debattklimatkrisen - den farligaste av alla kriser.

3428/
     Visst är det trevligt att klaga på någons "kvinnosyn". Visst. Men om  någon har precis samma "mansyn" är det i varje fall jämställt.

3429/
     Jag tror att jag är bra på att efteråt glömma bort mina sjukdomar, och jag tror att det är bra.
     Det där med retroaktivt älteri tror jag däremot inte är särskilt bra.
     Men jag kan ha fel, och det är inte bra att ha fel, men det ska väl gå det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar