tisdag 6 februari 2018

2816/ Men när det gäller att stulta kan ingen slå pensionärerna på fingrarna.

2817/ Att använda ordet "magiskt" är enbart tragiskt. I klass med "klockrent". Kanske såna som tror att "känd" och "folkkär" är samma sak? Eller tror att "grym" är ett "sjukt" bra plusord? Men det är klart, man bör inte kasta hen i hönshus, som det heter.

2818/ Jag misstror alla som prioriterar att misstro Israel. Finns hur många länder som helst som är sämre än Israel. Bättre börja från botten med dåliga länder om man avser att gnälla.

2819/ En dag gjorde han den kusligaste upptäckten man kan göra: Han upptäckte att det faktiskt fanns korkade människor. Dagen vart som förstörd för han. Och han har inte hämtat sig än, säger dom.

2820/ Det är sällan synd om De Gamla men det är alltid synd om De Döda.

2821/ - Jag är mer rädd för hundar än för nazister!
          - Men är inte det samma sak?

2822/ Exakt vad gör folk när dom påstås "ge upp"? Jag tycker dom verkar lufsa på precis som vanligt?

2823/ Sverige är ingen humoritär stormakt. Och Sverige har heller aldrig haft någon humoritär stormaktstid. Men många svenskar är glada ändå, dom har tydligen inte fattat allvaret.

2824/ "Jo. Jag förstår ju att läsare behöver författare. För utan böcker blir det bängligt läsa. I alla fall läsa böcker, menar jag. Men jag fattar inte vad författarna egentligen ska ha läsarna till? Det är väl bara skriva på ändå? Att nödvändigt blanda in andra i sitt pyssel verkar väldigt osjälvständigt. En författare som behöver läsare är en ofri författare. Men det kan ju vara roligt vara ofri också förstås."

2825/ - Nädu! Haiku har aldrig varit min potatis!
          - Menar du het potatis?
          - Potatis som potatis, inga haikusar för mig!
          - Personligen anser jag nog också att mandelpotatis är godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar