fredag 18 mars 2011

61/ Jag misstror alla allsångsledare.
      Och: Ju hedervärdare desto värre.

62/ Jag skriver inte för byrålådan, jag skriver för mig själv.
      Byrån är full och lådan kan inte läsa.

63/ Läkarnas tröttsamma: "Ja, vad tycker du?" har spritt sig till prästerna: "Ja, inte vet väl jag riktigt vad jag tror på, eller vad tror du?"
      Enklare när auktoriteter är auktoriteter. Och om man tycker och tror lika bra på egen hand är väl det enklaste att avskaffa dessa yrken helt.
      Prästen: "Ja, jag vet då inte alls vad jag tror på! Men det känns bara himla djupsinnigt! Nästan lite mysigt, småmystiskt sådär! Vad tror du själv att du tror på tror du? Den här Jesus som dom skriver så mycket om känns för mig som en väldigt spännande karaktär, eller vad säger du?"
      Läkaren: "Allt det här med att försöka bota sjukdomar är himla bängligt upplever i alla fall jag det som! Hur tycker du att vi ska göra nu? Ska vi operera bort hela örat,  eller ska vi strunta i det helt? Och ska vi, i så fall, bedöva dig först eller ska vi bara köra på, vad tycker du?"

64/ Hårda tag fungerar inte.
      Men det gör inte lösa tag heller.
      Slutsats.

65/ Den som arbetar behöver aldrig aktivera sig. Aktiviteten anses allmänt vara inbyggd i arbetet. Det är bara att arbeta på, du behöver aldrig aktivera dig. Arbetet är mer släkt med passivitet än med aktivitet. Ja, men det där vet ju alla redan så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar