onsdag 16 mars 2011

56/ Jag tvivlar på skidskytte. Skidskytte finns förmodligen inte. Jag tror inte att skidskytte existerar. Något så märkligt måste vara en myt. Afrikansk? Söder om Sahara? Eller Haiti, lite voodylikt sådär? Eller är det, som vanligt, de visa indianerna?

57/ Såna som tror att man kan ta med sig sin status från sitt ledarjobb in i privatlivet.Men i privatlivet får alla starta om på noll poäng. "Orättvist att alla ska vara lika när jag brukar få vara chef!"

58/ Kåsörer i UNT:
      1/ "Fumlig familjefar". Anor från artonhundrakallt.
      2/ Oändliga det-var-bättre-förr-fast-förstås-sämre-variationer.
      3/ Kul med kåserier.

59/ Politikerförakt är den påbjudna formen av folkförakt.

60/ NOLI ME TANGERE: " Jag torgför ej mitt hjärtas lust och kval
      att skrynklas ned av obekanta händer."
      Det var då det, det var tider det. Idag är det bara utvikningsböcker: Incest, misshandel, missbruk, ätstörningar, könsbyten och hela baletten.
      Det behövs fler svalkande sonetter och färre dåliga däckare.
      Carl Snoilsky, kom tillbaka, ögonaböj! Du behöver inte vara rädd, det visade sig snart att arbetarna var helt ofarliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar