söndag 6 mars 2011

41/ Jo jag sa just det att:
      Haka inte upp dig på upprepningar. Upprepningar är basen i bluesen och i livet. Den som inte upprepar sig är död, dum eller i varje fall något åt det hållet.

42/ Marx skulle inte ha varit marxist, Jesus skulle knappast ha varit kristen och Emil Petterson skulle absolut inte ha varit bonde!
      - Fåsenu, Emil Petterson..?
      - Bra fråga. Svår fråga. Den får vi ta upp nästa termin.

43/  Varje gång jag läser om Poltava sluter det illa. Har författarna ingen fantasi nuförtiden? Saknar de förmåga till kreativt nyskapande? Jag vill att svenskarna ska vinna, jag anser att svenskarna var värda segern, jag vill att det ska sluta lyckligt, det är väl ingen skillnad på idrott och krig, inte i längden.

44/  Jag har fattat det förnuftiga beslutet att inte fatta något beslut.

45/ - Har det hänt något sen femtiotalet?
      - Åjo. Kalla kriget tog tvärslut, rökarna skämdes som en hund, bilismen var inte längre självklar, socialdemokraterna blev nästan  som folk, rädslan för att bli med barn avtog, femdagarsveckan infördes och alla fick all tid i världen till allt, det var skönt slippa stressa sa alla förnöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar