måndag 24 juli 2023

 6660/

Självmedicinering med djur är mycket vanligt. Och vanligast är katter. Att självmedicinera med hundar anses allmänt vara populistiskt.


6661/

Och vad tror du då om framtiden? / Jag tror att den kommer att infinna sig precis lika punktligt som vanligt. / Och vad tror du om mänskligheten? / Mänskligheten? Jaså den! Jo jag tror att den kommer att krympa kraftigt. Jag tror mer på en miljard människor, än jag tror på tio miljarder. / Men tror du inte att det då kommer att bli ett jävla liv? / Jo det tror jag. Jag tror att det kommer att bli några generationer som kommer att bli väldigt sura över att bli krympta. / Men sen tror du att det kommer att ordna upp sig? / Jo det tror jag. Jag tror nämligen att jag är optimist. Jag tror att det kommer att bli: "Färre men bättre ryssar" som dom säger i Ninotchka / Tror du det?/Fast: " Vi får väl se hur det blir med det" som dom säger i en Povel-låt.


6662/

- Varför skulle andra länder vilja ha människor som de egna länderna inte vill ha?

- Bra fråga. Fast förbjuden.

- Problemet är alltså inte att Europa inte vill ha dom, utan att Afrika inte vill ha dom!

- Sch! Undvik alltid klarspråk när någon kan höra dig!


6663/

Man måste lära sig att skälla på rätt ställe. Att bara skälla rätt ut i luften räcker inte långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar