söndag 23 juli 2023

 6654/

Inte så att jag slipper KRISER / Det gör väl ingen / Och knappast så att jag löser KRISER / Men det gör väl ingen annan heller / Men, ändå så att jag ibland tycker att jag är rätt duktig på att gå vidare / Och göra något helt annat än att älta KRISER.


6655/

Ve och fasa! Snart kan AI skriva däckare! Men vad ska då däckardrottningarna göra istället, frågar man sig oroligt. Men AI kan väl ändå aldrig vara med i alla dessa kändisprogram? Eller kan han det? Vad vet vi människor egentligen om AI? Men värst ve och fasa av alla ve och fasor: Tänk om däckarna blir bättre!?


6656/

En svensk som varit "överallt och arbetat med allt möjligt".  Men som inte lärt sig ett dugg. Sorgligt, eller på sin höjd sant? Alltså: Han kunde säga att han gjort det-och-det. Och varit där-och-där. Men han kunde inte dra några som helst slutsatser av alla sina insatser. Och alltså blev allt han gjort totalt ointressant för Alla Andra. Språket räckte bara till för att säga vad han gjort. Och det räckte ju inte långt. Det räckte i bästa fall till för honom själv.


6657/

- Jag är inte rädd för att tappa kontrollen!

- Inte det?

- Den kommer nog snart tillbaka!

- Men om den inte gör det?

- Då får jag ta till plan B!

- Som går ut på?

- Det vet ingen, det vet man aldrig, det är det som är så praktiskt med plan B.


6658/

Visst är det trevligt med empati. Visst. Men just nu hade hon större nytta av pengar än av empati. Empati går inte att äta, hur du än kryddar och står i. Och den som en gång försökt betala en räkning  med empati kommer aldrig att göra om försöket. (Prova själv.)


6659/

En numera vanlig fras: "Så är det ju." Och det är det ju. Komprimerad folklig visdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar