tisdag 6 december 2022

RENARE NONSENS ÄN NÅNSIN 3/

 6469/

78: Fast vi förvarar våra älgar i frysen.

33: Blir inte det trångt?

78: Det blir trångt till tusen i frysen. Men samtidigt också varmt och mysigt.

33: En varm frys är en glad frys.

78: Ja men vad gör man? När man inte vet vad man ska göra? Man fortsätter precis som vanligt och gör ingenting särskilt.

33: Det ska krökas i tid det som krökigt ska bli. Som man sa förr. Innan man kom på något bättre att säga.

78: Det gäller att alltid gilla läget.

33: Och det gör ni alltså?

78: Inte ett dugg. Varför gilla sånt man ogillar?

33: Men klagar dom aldrig?

78: Dom klagar alltid. Men det är bara bra. Då vet man precis var man har dom. Man har dom klagandes och knotandes i frysen. Vilket skulle bevisas.

33: Bevis är inga bevis.

78: Ja men vad gör man om bevis är de enda bevis man har?

33: Vad tänker ni nu närmast göra åt hela den här uppkomna situationen?

78: Tja? Vad vill ni att jag ska göra?

33: Jag vill ingenting. Jag bara surrar för surrandets egen skull.

78: Det sa dom om Darwin också.

33: Jaså han. Hundägaren och smilfinken.

78: Och trombonisten.

33: Men mitt råd till er är och förblir, släpp ut dom!

78: Inte värt besväret. Dom bara rymmer tillbaka. Dom trivs inte utanför boxen.

33: Gäller det även den djupfrysta fisken?

78: Jajamen. Jag behandlar alla lika. Jag behandlar alla lika illa. Även om jag måste erkänna att jag panerar fisken aningen mer än älgen. För att inte tala om familjen. Den lilla familje-rest som finns kvar. Men huvudsaken är att man behandlar folk som folk, och fisk som fisk. Jag ser ingen som helst skillnad på fisk och folk. Jag har tyvärr en något led syn.

33: Jag ser positivt på allt som har med syn att göra. Sen får synen vara hur led den vill. Men nu ska det i alla fall bli gott med kaffe! Kanske.

78: Jag har ofta ångrat att jag inte satsade på kaffe snarare än på hårvatten.

33: Men många dricker minst lika gärna hårvatten som kaffe. Det tillhör deras kultur att dricka hårvatten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar