onsdag 14 december 2022

 6482/

15/12 -2022. Tolv grader kallt. Ute. Och då har jag ändå en glädjetermometer. Jag är väldigt besviken på Den Globala Uppvärmningen. Innan det hinner bli någon riktig fart på Han kommer jag förmodligen att hinna bli död.


6483/

- Ja! Nu har man i alla fall fyllt 78-VARVARE!

- Och hur upplever du det?

- Jo, skivan låter väl rätt bra fortfarande, även om den förstås har blivit lite raspig & repig med åren.

- Som vi alla.

- Nästan alla.


6484/

- Jag tror inte att MÄNSKLIGHETEN kommer att dö ut. Däremot tror jag att en hel del människor kommer att få kraftigt förkortade liv. Eller inga liv alls. Men det är ju en jävla skillnad.


6485/

Jag vet inte om det är ett BEHOV? Eller bara ett ÖNSKEMÅL? Men jag vet att man alltid måste ha Någon-eller-Något att vara arg på. Och att man alltid måste ha Någon-eller-Något att skylla på. Och KAPITALISMEN var det bästa man hade. KAPITALISMEN var oslagbar att skylla på. Och Han brydde sig aldrig. Och Han bara fortsatte som om ingenting hänt. Och Alla tyckte det var tryggt till tusen.


6486/

Populärt att dyrka FIASKOT. Man dyrkar FIASKOT från höger, och från vänster. Man dyrkar Karl XII från höger, och man dyrkar Che från vänster. Och från mittemellan har man förstås ännu fler FIASKON att välja på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar