måndag 30 maj 2011

131/ Den tro som inte tål att bli kränkt är en dålig tro väl värd att kränkas.

132/ - Känner mig påfallande gubbfrisk. Men när man sen inte längre kan cykla, är livet då verkligen värt att leva?
        - Beror på hur man definierar livet och alla dom andra. Sanningen är inte alltid gladlynt, ibland får han för sig saker, och då brukar han bli lite bänglig.
        - Men nu får man i alla fall ha cykel i dödsannonsen. Det ser jag fram mot.
        - Det finns alltid glädjeämnen. Och ibland har dom hjul.
        - Och ringklocka.
        - Och kattöga.
        - Och hundhuvud.
        - Då är det en fröjd att leva.
        - Ja, fröjd och fröjd. Fröjd är väl att ta i.
        - Det är inte lätt att definiera fröjd.
        - Säg "Tjollahopp!" så  är du på rätt väg.
        - Det räcker inte att säga "Tjollahopp" man måste veta vad det heter på engelska också.
        - Naturligtvis.

133/- Visste du att Den Svenska Skolmaten fyller 60 år i år?
       - Är den så gammal? Men jag tyckte väl den smakade lite konstigt.

134/ Jag förlorar visserligen pengar, men jag vinner tid, och vi vet alla vad som är viktigast.
        Och alla svarar "TID!" och alla väljer "PENGAR!"

135/ Jag stimuleras, och störs, av människor.Jag har behov av att träffa folk, men jag har också behov av att inte träffa folk. Och för att orka med alla stimulerande möten med människor måste jag ofta helt avstå från att möta människor. Robinson Crusoe slapp i alla fall konversation, han hade det hyfsat på sin ö alldeles ensam i 28 år innan Fredag kom dit och förstörde allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar