måndag 2 maj 2011

107/ TORPEDO AUTOMATIC.
    Fördelen med skogen är att där förvaras skrot. Cyklar. Inte hela, men två trasiga cyklar blir lätt till en hel. 
Bakhjulet verkade bra. Torpedo duomatic till och med, trodde jag.Navet som växlar varje gång man trampar bakåt. Mycket roligt och mycket opraktiskt. Visserligen stod det TORPEDO AUTOMATIC under smutsen, men det var väl nån öststatsvariant tänkte jag och testade. Besvikelse.Växlade inte ett dyft när jag trampade bakåt. "Värdelöst!" tänkte jag och svor över öststaterna men upptäckte sen att det ändå, på något mystiskt sätt växlade då och då.Research gav: Av en ren slump hade jag fått tag i det sällsynta TORPEDO AUTOMATIC - bakhjulet. Finns folk som samlar på sånt. Och värre saker. Bakhjulet var betydligt värdefullare än själva cykeln och åkte upp på vinden.Uppsala är känt för två saker: Pelle Svanslös och cykelstölder. Pelle Svanslös finns inte, det är fördelen med honom, men cykelstölder finns. Men vad är det  för glädje med att ha ett sällsynt -584-bakhjul på vinden?
       - Svår fråga. Bra fråga.

108/  Att åka tandemcykel är som att älska. Fast det finns förstås vissa skillnader.
        - Vilka?
       - Kärleken behöver ingen bakbroms.
       - Antingen ett klokt eller idiotiskt svar.
       - Vad är skillnaden?

109/ Historieböcker berättar (med skräckblandad förtjusning) att Katarina Den Stora höll sig med älskare ända upp i 60-årsåldern. Det höll hon helt rätt i även om 60 då var värre än 60 idag. Ålder åldras med tiden och matematik är ingen exakt vetenskap även om han själv tror det.

110 / - Nä, just lönearbete har väl aldrig varit mitt huvudintresse här i livet. Fast det är klart, nog har det väl hänt nån gång när jag inte haft något annat på gång, men jag vet inte, det var inget för mig, sånt där kan dom få sköta gärna för mig dom där som är roade av sånt där det är tur det finns olika typer av alla de sort och slag en del är ju väldigt mycke för husdjur och vargar och bilar och det men det  är ändå   inte alltid man hänger med ändå det kan vara en läggningssak jag menar golf och vad fan låt dom bara jag schlipper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar