onsdag 8 juni 2011

136/ Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga gener.

137/ Har man tagit Fan i båten, så får man i alla fall köpa billig båtmotor. Han har förbindelser lite överallt den där Fan.

138/  Jag säger inte att jag har gott om pengar, jag säger att jag har dom pengar jag behöver. Jag blandar inte ihop "behov" och "önskemål" som så många andra, inte minst pensionärer. Gör man det har man alltid ont om pengar.

139/  Bortsett från naturligtvis i miljöfrågor tycker jag nog att Miljöpartiet för en förnuftig politik.

140/ "För vi har tagit studenten!" (Osant: Studentexamen avskaffades för mer än fyrtio år sen.)
        "Fan vad vi är bra!" (Osant: Att ta sig genom gymnasiet är ingen prestation.)
        Det enda som är sant är att dagens "studentsång" är imponerande enfaldig. Passar perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar