tisdag 20 juni 2023

 6621/

"Tja? Vi lever inte i någon särskilt lycklig tid. Och alla ska vi dö en vacker dag. Så jag ser ingen särskild anledning att frukta framtiden. Bättre ta det lilla lugna. Och med intresse iaktta utvecklingen. Om det nu blir nån sån."


6622/

"Jag tror mänskligheten kommer att överleva. Nå, kanske inte precis alla. Men tillräckligt många för att räcka till och bli över."


6623/

Jean Harlow? Den för mig mest obegripliga sex-bomben. Hon har idag inte DET för fem öre. Men, kan hon ha haft det DÅ!?


6624/

Rudbeck? "Kaos av snille och dårskap"? Visst. Men i alla fall klokare än den teaterpublik som idag skrattar åt den dåliga pjäsen om honom.


6625/

"Ett dockhem" är väl ett bra exempel på ett uppifrån-och-ner-förhållande? Utan beundran ingen kärlek, men bara beundran är inte heller någon kärlek.


6626/

- Men vad gör man? När man sakta men säkert märker att man så smått börjar bli tokig? Man fortsätter att bli tokig. Det är tyvärr det enda vettiga man kan göra.


6627/

"Nja? Särskilt lycklig är jag väl inte. Men jag fungerar. I alla fall ibland."


6628/

- Jag är alldeles för obalanserad för min egen smak, hur ska jag då inte vara för andras?


6629/

- Jag tror att jag har varit för utåtriktad? Drags dra mig tillbaka in i mig själv där jag är mera hemtam.


6630/

Två konstturer på stan. Bäst förstås Hermes-cykeln. Men sen: Om jag ser ett tusental verk så räcker det bra för mig om ett tiotal är bra,  eller i varje fall intressanta.


6631/

Ytliga kontakter har den stora fördelen att inte störa på samma sätt som djupa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar