fredag 31 juli 2020

JAG VILL INTE...

3629/

Vanligt surr: "Jag vill inte leva i ett samhälle som är si-eller-så!"
     Det vill du alltså inte?
     Men du talar aldrig om när du tänker flytta.
     Eller vart du tänker flytta.
     Och tyvärr kan man inte alltid få det som man vill.
     Fast det brukar förstås många upptäcka till sin förvåning & fasa redan i treårsåldern.

3630/

Varför skulle förekomsten av "starka kvinnor" vara ett konstnärligt plus?
Mer än till exempel "stora bröst"?
     "Boken är skriven av en stark kvinna!"
     - Struntar väl jag i. Jag tänker inte bryta arm med henne."
     "Boken handlar om starka kvinnor!"
     - Bodybuilding för damer har aldrig intresserat mig.
     Väldigt vad kvinnor numera tycks dyrka styrka? Var det inte "förakt för svaghet" som man förr brukade anklaga män för?

3631/

Standard-surr: "Men då behöver jag bara sätta på den musiken så blir jag glad!"
     Någon sådan musik finns inte. Och tur är det.
     Det vore ruggigt om det fanns musik som suddade bort verkligheten.
     Det vore den perfekta drogen.
     Men, som sagt, sådan musik finns inte.
     Men däremot är det förstås möjligt att det finns sådana människor.

3632/

Om De Tre Rånarna kunde man läsa:
"En talade felfri svenska, möjligen bröt han lätt på stockholmska, en bröt på finska, men den tredje han bröt på sydeuropeiska."
     Och det är just så här vi hela tiden har velat ha det!
     Tre personer, med helt olika kulturell bakgrund, men som ändå berikar varandra, och samarbetar om ett gemensamt, och påfallande mångkulturellt, projekt!
    Fast, kanske att vi skulle föredra ett annat projekt än just ett rån?
    Men nu ska vi inte vara småaktiga! Inte nu, när vi till hälften fått som vi velat!
    För det är inte ofta man får som man velar!
    Inte ens till hälften.

3633/

Tiden går.
Rätt intressant det där med tiden, på det hela taget.
Undrar om jag är först med att påpeka att tiden går?
Knappast.
Man måste nog vara filosof för att inte fatta tiden.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar