tisdag 23 januari 2018

2737/  Tack vare internet kan många nu fritt och lätt sprida sin dumhet över hela jordklotet. Det kallar jag demokrati, eller gör jag verkligen det.

2738/ Jag är inte girig. Jag nöjer mig nog med nationalstaten. Hela den där mänskligheten känns liksom lite för stor för min smak.

2739/ VÅRT FÖRAKT FÖR STYRKA: Ett samhälle byggt på svaghet är ett svagt samhälle. Och att ge bort styrkan till Dom Dumma Och Elaka, men behålla bara svagheten för egen del, tror jag är dumt. Även om det förstås är snällt tänkt, om det nu är tänkt.

2740/ Det finns faktiskt enkla lösningar. Som dessutom är bra. Ett bra sätt att bekämpa ett parti man ogillar är att rösta på ett helt annat parti. Så var det problemet löst. Men en så enkel lösning är så enkel att det förstås är svårt för många att inse hur enkel den är.

2741/  "Först ska vi krossa fascismen! Sen ska vi utrota rasisterna! Sen är det dags att mosa islamofoberna! Å sen får vi se vilket våld som verkar vara trevligast att ta till och mot vilka grupper!"

2742/ Men sen kommer en ny president! Och då blir allt bra igen! Och då kommer alla att bli lyckliga igen! Och då kommer allt att vara lika bra som det var förr! Vänta ni bara.

2743/ Att förtjust förfasa sig över Trump är att självbelåtet suga på sin egen snällkaramell.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar