tisdag 12 juli 2016

2342/ Bordsplacering? Fri placering blir feg placering. Flykten från friheten förnekar sig inte.


2343/ Under 70 är man ung. Mellan 70 och 90 är man medelålders. Men sen brukar åldern komma krypande så smått.


2344/ Gud har haft sin chans att leka gud. Fiasko. Dags för människan att ta över. Kan knappast bli sämre.


2345/ - Vem bestämmer vad som är "avgudadyrkan"? Och vilka som är "avgudar"?
          - Människor med makt, vilka trodde du?


2346/ "Jag tycker det är trevligt med tiggarna! Jag tycker att tiggarna berikar stadsbilden! Och jag tycker att det är jättetrevligt att få känna sig god! Och så billigt det har blivit! Bara någon krona, så kan man känna sig god resten av dan! Det har aldrig varit så billigt att vara god som idag! Och inte nog med att jag ger bort pengar! Jag gör precis som Snoilsky och trycker själv den valkiga handen! Då brukar dom bli förvånad värre! Flera av dom vet int ens vem Snoilsky är! Dom har ju mest varulvar och sånt på hemmaplan i Transsylvanien! Nä! Man kan aldrig få för många tiggare! Tycker jag!"


2347/ Koranen? Jo, jag undrar? Dom här oskulderna i himlen? "Med blyga blickar", och det? Hur länge kommer dom i praktiken att vara oskulder, om dom fyller på med manliga martyrer hela tiden? Ska verkligen oskulderna räcka till för alla intresserade? Eller kan det vara som med grisen Särimner? Det var en väldigt behändig gris! Även om man åt upp han ena dan, så var han hur pigg som helst nästa dag! Det var bara börja äta igen! Så oskulderna kanske repareras av sig själv under natten? Jo, det blir många religiösa frågor när man börjar tänka efter. Och hur är det till exempel tänkt för kvinnorna? Får dom också tillgång till oskulder? Isåfall unga grabbar gissar jag. Man ska väl inte behöva bli lesbisk bara för att man kommit till himlen? Men var kommer då grabbarna ifrån? Och hur ser man till att dom blir oskulder igen, efteråt? Och har grabbarna också "blyga blickar"? Eller får dom vara liksom lite mer framåt? Jaadu? Vete fan om det är lönt byta religion? Blir nog för bängligt. Den gamla får duga så länge. Det är ju inget tvång byta religion heller. Inte i det här landet. I alla fall inte än. Vi får väl se hur det blir sen.


2348/ Säga vad man vill om Muhammed! Men han var i varje fall mer intresserad av sex än av sprit! Och mer intresserad av helvetet än av himlen! Men alla har förstås sina specialintressen, det är helt naturligt.


2349/ "Helvetet är en brasa som räcker till!" brukade Muhammed bistert påpeka. Och han visste vad han pratade om. Säger dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar