måndag 4 juli 2016

2296/ "Men vad GÖR du egentligen hela dagarna?" frågade Pensionären Arbetaren.
     Och Arbetaren kom inte på något särskilt.


2297/ - Min religion säger att jag MÅSTE ha på mig en fånig mössa!
          - Och min religion säger att det är JÄTTE-syndigt att böga!
          Och sannerligen säger jag eder: Att om man godtar en religion som ett argument i ett fall, får man snart problem i ett annat fall.


2298/ Att inte rösta på SD kräver civilkurage till tusen.


2299/ Samtiden behöver inga "tidsmarkörer", han har nog med sitt. Men den som skriver historiska romaner är däremot väldigt generös med att strössla ut "tidsmarkörer" lite överallt. Eftervärlden vill i varje fall ha ordning och reda på förr.


2300/ Populära argumentet: "Inte lönt samla ägodelar, när du ändå en gång ska dö!" går bra att använda mot  precis all aktivitet. Så du kan lugnt fortsätta samla ägodelar, om du nu trivs med det.


2301/ PRIVATISERA GODHETEN!


2302/ Man kan vara hur ytlig som helst, fast man funderar hur flitigt som helst. Alla vill inte gå på djupet, hur skulle det se ut om alla var djuphavsdykare, och tänk vad tuber det skulle gå åt!


2303/ Såna som tror att Jerry Lee Lewis skulle ha kunnat bli "en ny Elvis"?  Såna som inte har fattat  något. Man får gärna vara ofarligt farlig. Men man får inte vara obehaglig eller otrevlig. Då blir man ingen ny Elvis. Och vad är det för fel på gamla Elvis, bortsett från att han är död? Men det är Homeros också, utan att någon har klagat.
     Och så förstås det gamla vanliga misstaget att tro att råckenråll i första hand är musik.


2304/ Lena Andersson: "Men hur kunde jag, som är så himla klok, vara så himla korkad?"


2305/ Tidningen var rutinerat upprörd över att Martin Luther King beskrevs som "negerledare".
     Det skulle inte Martin Luther King ha varit. Det var just det han ansåg att han var.
     När man börjar anse sig ha rätt att censurera sina förebilder bör man byta förebilder.


2306/ Att skylla på "politikerna" är att vara optimist.
          Att inte hitta någon att skylla på är ett vara pessimist.


2307/ Ibland blir jag förvånad över att kända böcker, av kända svenska författare, är så dåliga. Men jag borde kanske inte bli förvånad. Kompiskorruption finns även i Sverige, och flera såna där lär vara på väg hit.


2308/ - Varför skulle en bra idrottare vara en bra människa?
          - Därför att jag vill att det ska vara så!
          - Det är väl inget argument?
          - Man ska inte blanda ihop idrott och argument!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar