onsdag 7 maj 2014

1518/ Man tror bara på folkomröstningar, då man tror att folket tänker rösta rätt.


1519/ Att missköta sin hälsa, är det vanligaste sättet att hävda sin självständighet.


1520/ Såna som anser sig ha rätt till ett bättre liv, får lätt ett sämre liv.


1521/ - Kvinnor vill antingen beundra en man, eller beundra sig själva!
          - Aha! Det är alltså därför som korkade män är så populära?
          - Visst! Kontrasten till en korkad man, gör det lätt för en kvinna att beundra sig själv!
          - Så då var det korkat av mig, att försöka vara smart?
          - Visst var det korkat!
          - Men å andra sidan lyckades jag aldrig.
          - Ja, där hade du i alla fall tur.


1522/ - En aha-upplevelse!
          - Eller kanske snarare en jaha-upplevelse?
          - Jag tror att det eventuellt kan ha varit en njaha-upplevelse?
          - Men kan det inte ha varit en helt vanlig tjaha-upplevelse?
          - I värsta fall var det väl en blaha-upplevelse.
          - Såna har jag hur många som helst.
          - Samlar du på dom?
          - Njaaa. Samlar och samlar. Men behöver du, så är det bara ta.


1523/ - Alla religioner är stickspår!
          - Är dom? Stickspår till vad?
          - Det vet jag inte. Men det vet dom inte själva heller.
          - Och det är väl inget fel på stickspår?
          - Nä, många anser ju att hela tillvaron bara består av stickspår.
          - Gör dom? Det var inte roligt att höra.
          - Värre har man hört.


1524/  "Har du några barn?"
     Det är väl egentligen ingen särskilt sorglig fråga.
     Men sorgligt nog finns det bara ett svar som inte anses vara sorgligt.
    


1525/ Precis som väntat, fick jag oväntat mycket att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar