måndag 5 maj 2014

1506/  - Men tänk om alla "stackars ensamma" människor vill vara ensamma?
           -Ja?
           - Men tvingas till att bli "stackars" av det sociala trycket?
           - Nä?
         


1507/ "Jo. Visst var hon lite knäpp. Men det var ju bara gulligt. Men när hon sen blev så knäpp, att hon krävde att jag också skulle bli knäpp. Då blev det lite för knäppigt för mig."


1508/ Förr: Hade många det dåligt. Men alla trodde att det skulle bli bättre.
          Nu: Har många det bra. Men alla tror att det ska bli sämre.
          Det var sämre förr.
          Fast det var bättre tro.


1509/ Och det blir bara svårare och svårare att bedöma folk. Förr trodde jag nästan alltid på vad folk sa. Det gör jag inte längre. Nu tror jag inte ens att folk själva tror på vad dom säger. Då har det gått långt. Då har det börjat bli bängligt. Då kan man börja undra hur det ska sluta.


1510/ - Jag har gått ur kyrkan därför att kyrkan är så dum mot bögar!
           - Jaha? Men när kyrkan blir snäll mot bögar tänker du alltså gå in igen?
           - Nä.
           - Snåljåp.


1511/ Jag har aldrig hört så många skämt om våldtäkt som då jag jobbade på en kvinnoarbetsplats.


1512/ Medelmåtta? Visst! Men! En originell medelmåtta! Men! Originell med måtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar