lördag 10 oktober 2020

VAD HAR DU ATT SÄGA TILL..?

 3669/

- Vad har du att säga till Den-Och-Den som kommer att förlora Det-Och-Det på den här förändringen?

- Jag säger hej. Och jag säger otur. Men jag påpekar framförallt att det alltid får effekter när man genomför förnuftiga förändringar. När man drar tillbaka felaktiga förmåner och orättvisa subventioner försämras situationen för några men förbättras för fler. Det fattar ni förstås. Om ni vill fatta det. Och om ni inte vill fatta det är ni egoistiska dumskallar som jag inte tänker slösa tid på. Ni har byggt in för små marginaler för normala förändringar i era liv. Det var dumt gjort av er. Men jag hoppas att ni i alla fall har lärt er något till nästa gång, och till nästa förändring. Och glöm inte att det är ni som ska sköta era liv. Och inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar