måndag 2 september 2013

952/ Framtiden har fler frågetecken än utropstecken, men egentligen bara en enda pålitlig punkt på dagordningen.

953/ Den som använder ordet "magisk" minst är mest magisk.

954/ Den typiska framgångssagan: Med talang, tur och hårt arbete lyckades han till slut bli berömd, rik och olycklig.

955/ "Hets mot folkgrupp" skulle inte vara något problem, om det inte fanns så många lättlurade och lättledda folkgrupper.

956/ Att respektera religioner man inte tror på är att respektera lögner.

957/ Med lite otur kommer man snart att se ut som den gubbjävel man egentligen är.

958/ Om kungen är ett helgon, eller en skitstövel, är totalt ointressant. Det enda intressanta med kungen är att han är kung, och det är illa nog.

959/  - Fira jul? Varför skulle jag det? Jag tror varken på Jesus eller på Kalle Anka!
     Jag tror inte någon av dom har funnits på riktigt. Det skulle vara Kalle då, han finns i varje fall på bild? Fast där är han tecknad, och då vet jag inte om det räknas. Vem som helst kan ju teckna vad som helst. Och det är klart att det finns filmer med Jesus, men inte med han själv, utan med Max von Sydow, samma en som starta Max-grillen, om jag minns rätt. Men skulle vi verkligen tro på en tecknad Jesus, som ständigt sprang omkring och gapade och skrek, och dessutom saknade byxor?  Jag tror inte det. Men vad vet man, värre under än så har skett.

960/ Jag vet inte om det är visdom i vanlig mening, men numera utgår jag alltid ifrån att allt kommer att krångla. Och det gör allt alltid. Och det är alltid mysigt att få rätt, även när allt går fel. Men, vad gör det, int gör de nå! Det ordnar sig alltid, om man tar det som det kommer, och dessutom tar det lilla lugna. Och visare än så var inte ens Sokrates på sin tid, sa dom.

961/  ALLA katoliker är inte pedofiler, ALLA muslimer är inte terrorister, och ALLA i Knutby är inte knäppa. Men det spelar ingen roll. ALLA kollektiv drabbas ändå alltid av ALLA sina knäppa medlemmar.

962/ Förr var det hårt. Då satt svenskarna och led vid sina tråkiga matbord. Svenskarna led och led, och så gick det några hundra år. Men! Men sen kom invandrarna hit med sin fina matkultur!
     "Bingo!" sa svenskarna, lassade in så det stod härliga till, och blev tjocka som tunnor hela bunten.

963/ Med en modern dator får man god tillgång till massor med gammal god musik. Och en massa gamla goda filmer. Den moderna tekniken är väldigt duktig på att föra oss tillbaka i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar