söndag 12 maj 2024

 7076/

- Tyvärr tror jag att det blir bäst att det blir Trump. Inte för att han är bäst, utan för att det blir minst bråk.


7077/

Om SD försvann? Poff bara! Skulle alla problem vara kvar. Men ingen skulle längre finnas att skylla på. Och då skulle man bli tvungen försöka lösa, istället för att skälla. Och det skulle inte vara roligt.


7078/

Povels "icke tycka om turist" skulle idag gå förträffligt att använda som anti-turistig kampsång. Visar vilken god politisk effekt  man kan få, när man inte är ett dugg intresserad av att få någon politisk effekt alls, utan "bara vill roa". Men att "bara roa" är som bekant inte så bara.


7079/

Att Venedig börjar ta betalt av turister är väl inte konstigare än att museer tar betalt av folk som faktiskt bara är där för att glo? Är väl inget fel på att göra även stads-gloendet lönsamt?


7080/

"Jag är inte särskilt intresserad av att pracka mina åsikter på andra. Jag är intresserad av att hitta på bra formuleringar till mina nuvarande åsikter. Sen har jag gjort mitt, och sen är jag redo för något nytt, kanske till exempel för att hitta några helt nya åsikter att formulera så bra som möjligt. Åsikter är som bekant färskvara. Finns inget som luktar så illa som gamla mögliga åsikter som bara legat och samlat  damm!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar