söndag 14 april 2024

 7056/

Nu har man nått den ålder då "Det har i alla fall inte blivit sämre!" ses som ett stort framsteg.


7057/

Hon var en sån där som tyckte synd om samer, och alla andra som man skulle tycka synd om, och det blev ingen gladare av.


7058/

Man vet att det kommer en dag, då man inte längre kan göra det-eller-datt. Och vad värre är: Man vet att det kommer att komma många såna dagar. Men man vet inte riktigt hur glad man egentligen ska vara över allt detta vetande.


7059/

"Enda sjukdomar jag egentligen uppskattar är väl sjukdomar-som- går-över-av-sig-själv? Vi skulle verkligen behöva flera sjukdomar av det slaget!"


7060/

Ett tag kvar, men jag får redan hotfulla meddelanden som säger: "Du som är över 80 ska vaccinera dig!" Dom tar ut min ålder i förskott, men jag kan nog hålla mig några månader till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar