måndag 4 december 2023

6991/

"Att vara van vara blyg hjälper tyvärr inte mot blyghet..." sa Han blygt.


6992/

Släktforskning?  Jag kan inte se någon vits med att gå tillbaka till sextonhundrakallt? Va ska jag dit å göra? Nöjer mig med min  farfarsfar någon gång på artonhundratalet eftersom jag faktiskt fått  namnet  JOHAN från honom. Fast han hette förstås Jonsson och inte Wikholm, men det är ju inte mycket jag kan göra åt det idag. Låt förr förbli förr.


6993/

Krig & konflikter? Jaja. Men jag är mest intresserad av vad som kommer att hända i framtiden. Undrar om inte allt det här populära retroaktiva rotandet i vad ditt & datt EGENTLIGEN beror på bara leder till historiskt idisslande som förhindrar framtida lösningar? Att titta bakåt för att åka  med full fart framåt är i alla fall för en cyklist enbart enfaldigt.

6994/

Att lära sig dålig spanska är ett bra sätt att åstadkomma dålig kommunikation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar