tisdag 14 februari 2023

 6513/

Han sa handboll i alla fall var roligare än poesi.

Och jag hade ingen större lust börja bråka med Han just då.

Jag sparde det till sen.


6514/

Redan i vaggan ansågs Han vara LOVANDE.

Han lovade väl egentligen aldrig något särskilt, men ansågs ändå alltid vara LOVANDE.

Och till och med fram på slutet på kyrkogården ansågs Han vara ett mycket LOVANDE lik.


6515/

"Fast fördelen med bio är väl, att man inte ens behöver gå på bio? Det finns hur mycket bio som helst på datorn. Men med teater blir det genast betydligt bängligare. I värsta fall blir man tvungen själv gå på teater bara för att se teater!" Sa Han.


6516/

"När  såväl hälsan som sexualiteten samtidigt ser ut att gå åt hellwitti har jag lätt att hålla mig för skratt!" (Sa Han) "Och när sen då doktorn säger åt en på skarpen att man helt måste sluta med alkohol blir livet inte mycket roligare! Enda trösten är att jag inte har någon Doktor! Där hade jag i alla fall tur! Varför ska man gå å betala bara för att höra nåt man redan vet?" (Sa Han)


6517/

Populärt säga: "Man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt!"

Men det kan ju Alla. Alla kan dels påstå att KLIMATET är jättesuperviktigt, samtidigt som Alla totalt struntar i KLIMATET i den egna vardagen.

Så, borde väl vara vettigare säga: "Man måste kunna hålla minst TRE tankar i huvudet samtidigt?"

Och så finns förstås såna som är jätteduktiga på att jonglera med tankar. Det lär finnas en kille i Indien som kan hålla inte mindre än tjugotvå tankar i huvudet samtidigt! Men då får han visserligen huvudvärk. Men ändå, vad gör det. Det är ändå så många som har huvudvärk i Indien.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar