fredag 27 oktober 2017

REDAN IDAG!

2701/


Jag har skrivit mer än sextio böcker. Och bara däckare. Så jag vet vad jag talar om.
     Många tror att det är svårt att bli författare. Men det är en grav missuppfattning. Man tar ett uppslag, eller ofta inte ens det om man skriver däckare, och man sätter igång. Och det brukar alltid bli en bok. Eller i varje fall en däckare, vilket numera är samma sak. Och mina däckare brukar bli så rysligt samhällskritiska att jag ofta inte törs gå ut när det är mörkt. Då vet man att man har lyckats.
       Så du har egentligen bara att börja skriva! Sätt igång! Ta lite politik och lite psykologi! Och några dåliga barndomsminnen kan du väl alltid hitta på! Rör om rubbet! Och din däckare är klar! Med inbyggda seriemördare och allt! Observera att min däckarkurs är marknadens enda med total seriemördargaranti!
     Fast, undrar du kanske, varför skriver då inte alla däckare, när det nu är så lätt? Men det gör nästan alla! Vi närmar oss målet, som är att varje svensk innan år 2030 ska ha skrivit minst en samhällskritisk däckarserie med minst en seriemördare.
    Och vi kommer att uppnå detta mål, inte minst tack vare min populära däckarskrivkurs!
    Det sägs ofta att alla kan skriva EN bok, nämligen boken om sitt eget liv. Men det är att i onödan begränsa sig. Bara EN bok? När du kan skriva en hel serie? Och bara ditt eget liv? Men tänk efter: Hur många seriemördare har du egentligen i din bekantskapskrets? Förmodligen få. Och utan seriemördare, ingen däckare. Och, handen på plånboken, hur har egentligen ditt eget liv varit? Har du gjort annat än ätit, sovit, slöat, arbetat och gnällt? Och det tror du skulle räcka till för att få fram en sunt samhällskritisk däckare med försupna snutar, bestialiska seriemördare, tråkig operamusik, och allt? Knappast troligt! Men som tur är, för dig, finns nu min fantastiska brevkurs!
      Så nu är det hur lätt som helst för dig att bli författare, även om förstås ibland enstaka ord kan vara bängliga att sätta på plats. Men ge inte upp! Ett ord är bara ett ord, och tack vare min pedagogiska steg-för-steg-kurs sitter orden snart vackert! Och glöm aldrig att det till sist alltid är du som bestämmer var punkten ska stå!
      Så, varför skulle inte också DU bli författare!? Sänd in din kupong redan idag, så kan din författardröm bli sann redan imorgon!
     Och det kommer inte att kosta dig mer än en påse chips om dagen! Och det är det väl värt! Chips är hursomhelst inte särskilt nyttigt, och dessutom får du ett yrke som är betydligt bättre än ditt nuvarande! För att vara författare är det enda yrke som verkligen passar dig! Om du verkligen är en man! Om du verkligen vill angripa samhället där det gör mest ont!  Och om du verkligen vågar frottera dig med seriemördare!
     Tänk själv: Du slipper alla tråkiga resor till alla tråkiga arbetsplatser. Du slipper alla tråkiga arbetskamrater och alla odiskade kaffekoppar. Du slår dig bara bekvämt ner och börjar skriva. Och snart är din däckare klar. Och utgiven. Och du får en väldig massa pengar. För det är dessutom väldigt lönsamt att vara författare. Väldigt, väldigt lönsamt. Det vill säga, det kommer att BLI väldigt lönsamt, om du först genomgår och betalar för min kreativa brevkurs: "Huru man med lätthet skriver litteratur, däckare, poesi, och sånt där!"
     Om du följer mina råd. Om du gör som jag säger. Och om du betalar i tid.
     Många tror att författare lider, och svälter, och sliter, och står i. Så var det kanske förr. På medeltiden då boktryckarkonsten ännu låg i sina lindor, och då pergament var värt sin vikt i guld. Men det var då det. Idag är allt annorlunda.
     Så vill du bli rik ska du alltså bli författare!
     Och om du vill bli beundrad och berömd, och ha god tillgång till brudar, ska du också bli författare!
     Och om du vill ha allt detta genast, utan att ens behöva anstränga ett finger ska du bli däckar-däckar-däckar-författare!
     Men allra först ska du förstås genomgå min brevkurs!
     GÖR SÅ HÄR: Skriv ditt namn på den streckade raden! Glöm inte penna! Om du inte är myndig är det ditt problem! Sänd inga pengar idag! Men sänd pengar redan imorgon! Till dig som svarat snabbt kan jag bara säga: "Det var snabbt svarat!"
     FÖRSTA BREVET i min kombinerade däckar-och-litteratur-kurs får du redan ganska snart efter full betalning. Kanske till veckan. Eller när jag får tid över. I detta första brev lär du dig hur du skriver däckare. Med eller utan seriemördare. Med eller utan samhällskritik. Med eller utan opera. Hos mig har du alltid fritt val.
     I BREV TVÅ avser jag att behandla dramatiken. Fast bara lite lätt. Jag tycker att det pratas för mycket i dramatik. Tacka vet jag action! Där har jag min styrka, och snart också DIN!
     Det finns till och med en GARANTI i min kurs, även om jag inte hunnit utarbeta den i detalj. Men, betalar du, så garanterar jag att jag kommer att bli nöjd!
     I TREDJE BREVET kommer jag att behandla epik, och liknande. Då vet jag av erfarenhet att många kommer att hoppa av kursen. Men huvudsaken är att dom först har betalat.
     BREV FYRA har jag egentligen ingen aning om. Får väl bli vad det blir. Får väl se vad jag hittar på. Om alls något? Jag är ju faktiskt rätt lat i grunden, om sanningen ska fram, och det ska den, väl.
     Och det kanske ändå kan räcka med tre kursbrev? Varav ett brev är något av en överkurs?
      Jag får se hur jag gör.
     Det beror till stor del på DIG!
     På hur mycket pengar du skickar till mig!
     Och när!
     OBS! Skicka inga matvaror!
     Inte ens en påse chips!
      Även om jag vet att jag har en bra produkt,
så har jag dålig erfarenhet av matvaror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar