söndag 23 oktober 2011

236/ Huvudsaken är att diktatorer inte dör som hjältar.

237/ Trots tidstypiskt tjafs: Det finns inget som helst samband mellan rynkor och "livserfarenhet". En del blir helt enkelt jävligt rynkiga. Hur lite dom än har upplevt. Andra inte.

238/ Om man nödvändigt vill ha "förnyelse" i musiken ska man kanske inte vända sig just till tradjazz. Eller till Beethoven. Eller till pop, eller ens till musik. Men vad har "förnyelse" med musik att göra.

239/ - Kärleken är blind.
        - Jaså är han, det var tråkigt att höra.
        - Nja, blind är han väl knappast, kanske inte direkt blind, men i varje fall lätt synskadad.
       - Jag såg han på stan i går och då lät han inget om synen. Men han surra väldigt, det gjorde han.
       - Kanske att han snarare är förståndshandikappad.
       - Jag tyckte han var rätt kul, eller konstig, men det är väl ungefär samma sak, fast jag känner han inte nå närmre.
       - Det gör ingen. Han är som han är.
       - Är han eljest eller annars?
       - Han är som bänglig förklara, i alla fall så här utomhus.
       - Det blir ofta så har jag märkt, det beror på luftfuktigheten säger dom.

240/  - Hur skulle du beskriva dig själv om du hade tid till sånt tjafs?
         - Jag skulle beskriva mig själv som trygg men nervös. Eller kanske snarare som nervös men trygg.
         - Då blir vi som ett litet gäng där då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar