måndag 18 juli 2011

166/ Det är jobbigt att ljuga. Om du dessutom har problem med svenska språket blir det dubbelt bängligt. Därför kan du lita  på invandrare. Om dom försöker ljuga fungerar det dåligt.

167/  "Festung Europa" eller "Trygghetslagar" som vi hellre säger på svenska.

168/  "Svearikets vagga?" Nä, som norrbottning har jag aldrig brytt mig. Den låg väl söderut, någonstans i mitten antar jag. Det var ju ett tag sen, låt dom döda vagga sina döda.

169/  Folk har ont om tid därför att folk vill ha ont om tid. Att ha gott om tid är farligt. Då dyker det upp obehagliga tankar. Hellre då jäkta och stressa och må bra. Det är bekvämt att ha ont om tid.

170/ Såna som påstår sig själva vara för "civil olydnad" applåderar sällan andras variant. Den som släpper ut minkar applåderar inte den som skjuter vargar. Den som saboterar andras demonstrationer vill sällan ha sina egna demonstrationer saboterade. Att gömma flyktingar, att smita från TV-licens, att köra för fort, att snatta, att arbeta svart, att felparkera till tusen, nä! Det är bara MIN form av civil olydnad som är rätt! Att protestera mot abort är alls icke lika ädelt som att propagera för fri abort!
        - Jomen dom andra är ju elaka ju! Civil olydnad gäller bara för oss som är rättänkande! Och bara för snälla åsikter! Hur skulle det se ut om alla jävlar fick vara olydiga, och civila då därtill, ett sånt samhälle skulle då jag inte vilja leva i!
       - Jaha, ni funderar på flytta hör jag, jo vintern är ju kall och det, visst är han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar