måndag 11 juli 2011

161/ Folket? Arbetarklassen? Jo, jag träffa dom båda två, då på 70-talet. Både Arbetar-Klasse och Folke. Men inte tyckte jag det var nåt. Ingen av dom. Så jag blev aldrig någon KLASSkämpe. Eller höllpå aldrig surra om FOLKET nå särskilt. Nedrans. Nå, kanske nedrans DÅ, men NU mest bara: Puh! Vilken tur jag hade att jag aldrig blev insyltad i bokstavsKAMPEN.

162/ Ungarna mobbar, men kommunen straffas. Bra att barn lär sig svenskläxan från grunden: 1/ Det är alltid någon annans fel! 2/ Det är alltid någon annan som ska betala!
    Och mobbarna fortsätter att mobba och må bra: - Vadårå? Vi har väl inte gjort nå ju! Dävajö kommunens fel jö!

163/ Att SvD är löjligt rojalismande får man stå ut med när korsorden är bra.

164/  - Nä, jag är inte intresserad av pengar, jag är väl ingen jävla Hells Angels heller!

165/ Människan är en del av naturen. Ett djur bland många andra djur. Och eftersom djur ofta äter andra djur vore det väldigt konstigt om just människan skulle låta bli att äta andra djur. Nä,  känn dig som en del av naturen, grilla på och glufsa i dig och var som en människa, varför ska just du hålla på och bängla till sånt som är så naturligt i naturen, spänn av och tugga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar