torsdag 11 januari 2024

 7011/

"Min fru förstår mig inte, och det är ju en himla tur det, så vidrig som jag är!"


7012/

Jag tror inte att "tycka synd om" är en bra bas för framtiden? Jag tror att vi ska lägga allt "tycka synd om" bakom oss? Sen kan vi, kanske, komma framåt?  Och det är trots allt dit vi ska.  Retroaktivt gråtande och gnällande är reaktionär sentimentalitet. Nöj dig med att älta ditt eget lidande. Och låt din sedan länge döda farfarsfar sköta sitt lidande alldeles själv. Det mår ni båda betydligt bättre av. Även om ingen av er fattar det. Ä.


7013/

Men! Israel och Hamas har ju, nästan, samma intressen!

Israel vill att det ska dö så många skyldiga palestinier som möjligt!

Och Hamas vill att det ska dö så många oskyldiga palestinier som möjligt! Och allra helst barn!

Viss skillnad, visst! Men dessa gemensamma intressen gör att ingen egentligen vill ha fred eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar