torsdag 30 november 2023

 6976/

"Nä, jag känner honom inte alls. Vi rör oss inte alls i samma kretsar. Vilket beror på att jag inte rör mig i någon krets alls."


6977/

23/11 -2023: Årets julgran på plats. I sitt ölglas. Men i år var jag noga med att tillsätta den traditionella sockerbiten. Varförutan ingen gran blir glad, utan bara barrig till tusen. En fin gammal tradition ända från femtiotalet. Jo. Det är klart att jag vet att allt det där med sockerbiten bara är schwammel. Men vad har traditioner med förnuft att göra.


6978/

När Han blev sjuk tog Han det lugnt. Han tänkte sjukdomen snart skulle gå över av sig själv. Om Han bara tog det lugnt. Och Han fick alltid rätt. Sjukdomarna gick alltid över av sig själv. Varenda, vareviga gång. Det är trevligt att få rätt. Och tänk då att få rätt varenda, vareviga gång. Utom kanske en enda gång då fram på slutet. Men det var ett undantag som ändå inte ändrade något, ansåg Han.


6979/

Han höll just på lösa Världsgåtan när det dök upp något annat som propsade och stod i.

Alltid när Han kom på nå bra kom de nå annat emellan.

Det hände att Han kände sig klok, men ändå inte så det störde.


6980/

Snö! I oktober! Tyder på att det kommer att bli en vargavinter!  Och jag som inte ens är varg!






 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar